Ads Training

Welkom


Yes we gaan aan de slag! Hieronder staat de eerste video.


Hierin leg ik in het kort uit hoe de training eruit zal gaan zien.

Hoe start je met je advertenties



In deze video leg ik je alles uit over wanneer advertenties nu wel en niet goed werken.


Zorg dat je aan de hand van deze video gaat besluiten waar je precies voor en waar je precies mee wilt gaan adverteren.

Hoe maak je een ijzersterke website



Als je een goedwerkende advertentie hebt, betekent het nog niet dat mensen zich ook daadwerkelijk aan gaan melden.


Belangrijk is dat je daarnaast ook een ijzersterke website hebt waar de advertentie naartoe leidt.


In deze video vertel ik je daar alles over.


Hieronder vind je de templates die ik uitleg in de bovenstaande video.


Daarnaast heb ik nog een aantal voorbeelden voor je om eens te kijken bij andere dansscholen.


Gebruik vooral wat voor jou werkt.

De Facebook pixel


In dit filmpje gaan we aan de slag met het meest technische stukje van de Ads Challenge.


We gaan namelijk de Facebook pixel installeren.


Hieronder in de video leg ik je heel graag eerst uit wat een Facebook pixel nou precies is en waar je hem voor nodig gaat hebben.


Ok, nu je weet wat het precies inhoudt en waarom je hem nodig hebt, is het tijd om hem te gaan installeren.


Je kunt direct met deze video meewerken. Zet hem gerust tussendoor op pauze zodat je stap voor stap alles goed kan installeren.


Mocht je nou ergens vast lopen dan mail me gerust.

Advertentie teksten en afbeeldingen


In het volgende filmpje leg ik je alles uit over het maken van een goede advertentie tekst.


Daarnaast vertel ik je alles over het gebruik van de juiste afbeeldingen.

Opbouw van de tekst


We gaan nu de tekst opbouwen. Daarvoor gebruik je de 4 volgende onderdelen:


1. Stopper , dit is een vraag of bold statement waar de doelgroep zich direct in herkent. Deze zin is enorm belangrijk omdat als deze direct emotioneert, je lezer meer gaat willen lezen. Dat betekent dat hij de advertentie verder gaat lezen en dus ook de rest van je informatie mee zal krijgen.


2. Pijn en verlangens , in dit deel ga je in op de pijn en verlangens van de persoon. Waarom heeft hij die dansles nu nodig en wat gebeurd er als hij die dansles gaat volgen. Je vertelt hier dat jou dansles hetgeen is wat hij in zijn leven direct nodig heeft.


3. Aanbod , in dit deel ga je heel concreet in op je aanbod. Hoe ziet dit eruit. Welke dagen, tijden, uren en kosten zijn er. Hou dit vooral ook overzichtelijk en verberg het niet in hele teksten. Je wilt in 1 oogopslag kunnen zien wat je aanbod is en hoe je er gebruik van kan maken.


4. Call-to-action , heel simpel: hoe kan je aanmelden. Geef hier altijd de url link mee. Mensen zijn vaak lui. Als er direct een link staat zijn ze sneller geneigd om die te gebruiken dan wanneer ze moeten zoeken naar de manier van aanmelden. Het is dus niet erg om hier nog een keer extra de url neer te zetten. Bij een lange tekst zou ik het zelfs ook al een keer bovenin de tekst plaatsen.



Daarnaast gebruik ik altijd 4 verschillende invalshoeken om mijn teksten te schrijven.


Storytelling


Review


Observatie


Vragen ten aanzien van pijn en verlangen



1. Storytelling


We lezen allemaal graag een lang verhaal of een mooi boek. Deze manier van tekst schrijven speelt daar heel mooi op in. Je schrijft hierin echt een verhaal met een begin, middendeel en eind. Hierin zullen mensen zich gaan herkennen en wellicht hetzelfde hebben meegemaakt. Dat zal ervoor zorgen dat ze geïnteresseerd raken in jou product en vanuit daar een koopbeslissing zullen maken.


Een voorbeeld:



Na 3 dansscholen te kopen vond ik eindelijk mijn ideale dansschool. 


Of eigenlijk wist ik veel beter waar ik nou op moest letten. Ik had als klein meisje al de droom om mijn eigen dansschool te openen en ben hier dan al mijn hele leven naar toe aan het werken. Stagelopen als puber, cursussen volgen tijdens mijn administratie opleiding, HBO Dansacademie gedaan en alles met maar 1 doel. 


Echter kwam ik erachter dat niets me voorbereidt had op het ondernemerschap. Ik mist echt een stukje kennis die me zou helpen de juiste keuzes te maken. Wat zijn nu de tips en tricks om je bedrijf te starten en vooral ook hoe onderhoud je die prachtige dansschool. 


Iedere dansdocent zal zeggen dat lesgeven het leukste beroep ter wereld is. Je wilt met je leerlingen aan de slag en je liefde voor het vak overbrengen. 


Vervolgens zat ik met rekeningen die ik niet kon betalen, ouders die veel klaagden, honderden onbeantwoorde mailtjes en dan was het danskamp nog niet geregeld. 


Ik vond dat dit anders kon. Ik verkocht mijn eerste 2 dansscholen, sloot mezelf maanden op en zorgde dat ik het totaal anders ging doen. 


Ik ging denken als een ondernemer. Wat is ervoor nodig om een bedrijf te runnen. Niet kijkende naar mijn concurrenten maar juist naar succesvolle ondernemingen in een totaal andere branche. 


Ik leerde mezelf marketing, sales, administratie en social media en zorgde ervoor dat ik alles kon inzetten om optimaal de dansschool te runnen. Ik heb wel 1000 fouten gemaakt maar uiteindelijk groeide ik van 150 leerlingen naar 250 leerlingen in maar 2 jaar tijd en wist ik dat ik op het juiste pad zat.


Die kennis wil ik met jou als (startende) ondernemer delen. Ik ben ervan overtuigd dat er te weinig zakelijk kennis is in de danswereld. Ik wil dat jij van mijn fouten kan leren. Daarom heb ik een super praktisch Ebook geschreven waarin ik je direct 5 gratis tips geef om ervoor te zorgen dat je direct wat meer tijd gaat besparen. 


Wil jij dit Ebook downloaden dan ga naar www.dansschoolcoach.nl en ga direct aan de slag. Mocht je al een dringende vraag hebben dan mag je me ook altijd even een berichtje sturen. 



2. Review


In deze tekst begin je altijd met een mooie referentie of quote van een klant. Iets wat jou ook triggerde. Deze tekst moet namelijk wel emotioneren.


Een voorbeeld:



Is het echt zo simpel? Kan ik echt zo gemakkelijk mijn proeflessers bereiken? 


Deze opmerking maakte 1 van mijn klanten deze week. 


Ze is eigenaresse van een dansschool en stapte afgelopen jaar bij mij binnen om haar zorg te delen. Ze had een superleuke dansschool gekocht maar vreesde enorm voor de concurrentie in de grote stad en wist niet of ze de Corona periode ging overleven?


We hebben vervolgens 2 uur lang gepraat over het optimaliseren van haar bedrijf. Dat ze kan lesgeven dat geloof ik wel. Dat ze een leuke docent is ook. Maar wat is bijvoorbeeld de huurprijs en wat verdient ze gemiddeld per leerling kon ze me niet direct vertellen. 


Ik vroeg door en kwam erachter dat ze juist hulp nodig had bij het zakelijke aspect van haar bedrijf. Een paar handige tools die ik voorstelde zorgt ervoor dat je geheel automatisch je proeflessers bijvoorbeeld kan benaderen. 


Met een aantal directe opdrachten die ik haar kon geven heeft ze vervolgens binnen 3 maanden een extra les kunnen opzetten die nu een stuk beter loopt. 


Mocht jij ook struggelen met de zakelijke kant van je bedrijf maar ben jij wel die verschrikkelijke goede docent voor je leerlingen? Dan wil ik je heel graag helpen. Ik geef je meteen stap 1:


Download nu mijn 5 gratis tips om ervoor te zorgen dat je direct je tijd efficiënter kan gaan gebruiken. Ga naar www.dansschoolcoach.nl en download het gratis Ebook of kijk bij 1 van mijn cursussen. 




3. Observatie


De observatie tekst is geschreven vanuit jou. Dus het beschrijft iets wat jou enorm opviel in je lessen of bij een lid. Hierbij kun je direct ingaan op de reden waarom hij/zij dan lid is bij jou en laat je dus direct ook de oplossing zien.


Een voorbeeld:



Wat ik bij veel dansende ondernemers zie is dat ze passie en hart voor de zaak hebben maar struggelen met de hele zakelijke kant van het bedrijf. 


Zie jij het bijvoorbeeld wel als bedrijf? Heb jij je zelf wel eens op de schouder geklopt omdat je een duidelijk zakelijk doel had gesteld en hebt gehaald? Bijvoorbeeld 80.000 omzet in komend jaar. 


Ik ben zelf ooit begonnen met een omzet van 14.400 en een kostenpost van 12.000. Dan kun jij vast wel uitrekenen wat ik per maand verdienden? Niets dus! 


Wat ik in de afgelopen 15 jaar heb geleerd is dat aan de start van mijn carrière ik absoluut nog niet bezig was met doelen behalen en cijfertjes. Ik wilde vooral mijn leerlingen tevreden houden en mijn docenten skills ontwikkelen. Ik dacht dat vanuit daar de leerlingen wel zouden komen. 


Helaas werkt het zo niet. En dat was voor mij dan ook een harde les om te leren. Natuurlijk zullen er een aantal leerlingen hierop af komen maar die leerlingen heb je op een begeven moment wel binnen staan en dan? Hoe ga je dan nog groeien? Hoe ga je zorgen dat je op de juiste momenten de juiste zakelijke beslissingen maakt? 


Je ledenadministratie optimaliseren? Een winst- en verliesrekening maken? Een 5 jaren plan? Beginnen je oren al te klapperen? 


Het is zo nodig! Het zorgt ervoor dat jij inzicht krijgt in je cijfers en hoe je bedrijf loopt. Daarmee kun je de juiste keuzes maken in je marketing en sales. 


Ook jij kan ervoor zorgen dat je dansschool die doelen gaat behalen. En met dat doel kan ik je dan weer helpen. Ik heb een heel handig gratis Ebook geschreven met daarin al direct 5 gratis tips op je tijd efficiënter te gaan indelen. Je kunt hem nu downloaden op www.dansschoolcoach.nl.


Mocht je het leuk vinden om mij te volgen op instagram? Ik deel wekelijks leuke inzichten en tips voor je bedrijf. Ga dan naar www.instagram.com/dansschoolcoach



4. Vragen ten aanzien van pijn en verlangen


In deze tekst draait het direct om de lezer en niet in eerste instantie om mij. Ik schrijf deze tekst om direct een vraag te stellen aan de lezer waar hij het antwoord ook wel op wil weten. Dit zorgt er dan voor dat hij door zal lezen en op deze manier kun je er dan voor zorgen dat je de aandacht van de lezer behoudt.


Een voorbeeld:



Zeg eens eerlijk? Hoe vaak heb jij uren achter je laptop gezeten en had je voor je gevoel amper iets gedaan? 


Heb jij op dit moment geheel inzichtelijk wat je dit jaar aan omzet gaat doen en wat daarvoor nodig is om dat te bereiken? 


Haal jij je huidige ledenlijst standaard jaarlijks een groei van 5%? 


Dit zijn vragen die mij in de eerste paar jaar van het hebben van een dansschool echt niets zeiden. Ik was hier totaal niet bezig en was al blij als ik aan het einde van de maand mijn huur kon betalen. 


Ik weet wel dat je deze vragen kan beantwoorden:


Weet jij hoeveel leden je hebt in je maandag groep? 


Hoe de hulpmoeders heten die helpen bij je voorstelling? 


Wanneer moet je invallen voor je docent die op vakantie gaat? 


Dat zijn de vragen die je waarschijnlijk heel gemakkelijk beantwoord en dat maakt jou ook dat je een dansschool runt. Maar nu wordt het tijd dat je een bedrijf gaat runnen. Die kickass zakenvrouw gaat worden zodat je meer tijd over gaat hebben om die te gekke dansdocent te zijn. 


Ik wil je hierbij helpen. In de afgelopen 15 jaar heb 4 dansscholen gekocht en weer verkocht. In het begin met een stuk minder succes maar uiteindelijk met een hele hoop winst. Ik merkte namelijk dat om een dansschool te runnen ik het meer als bedrijf moest gaan zien. 


Ik sloot mezelf tijdens de vakanties op en zorgde ervoor dat elk zakelijk aspect ging uitpluizen. En na een super succesvolle verkoop van mijn laatste dansschool is het tijd voor mij om al die kennis over te gaan dragen aan de nieuwe generatie. 


Ik wil je daarom helpen om ervoor te zorgen dat jij niet de fouten maakt die ik afgelopen jaren heb gemaakt. Om je te leren hoe je je administratie voor jou kan laten werken en ervoor te zorgen dat je op verschillende marketingcampagnes groei kan ervaren. Jaar in en jaar uit! 


Ben jij klaar voor een volgende stap in je carrière dan heb ik voor jou nu direct een gratis Ebook waarin ik je meteen wat handige tips ga geven. Ga naar www.dansschoolcoach.nl en lees mijn hele verhaal en download direct het gratis Ebook. 


In mijn Ebook geef ik 5 super waardevolle tips weg die je gaan helpen om je omzet te verhogen. 


Soms merk je dat je danstechniek achteruitgaat of je iets niet helemaal lekker meer beheerst, of je bent geheel inspiratieloos voor je lessen. Hetgeen wat je dan gaat doen is een les volgen. Je zoekt een geschikte docent en je staat een week later nog in haar les. 


Waarschijnlijk volg je regelmatig lessen en zorg je dat je lijf gezond houdt om de lessen te kunnen geven die jij wilt geven. 


Als danser zijnde houden we onszelf in vorm en dat is maar goed ook. Dat zorgt er ook voor dat je leerlingen, als ze eenmaal bij je in de les staan, het enorm naar hun zin hebben. 


Maar wat doe jij nu voor je ondernemerskant? Hoe zorg jij er nu voor dat je als ondernemer up to date blijft en jezelf blijft ontwikkelen? 


Ondernemen is echt een vak apart. 60% van de kvk aanvragen geeft binnen 5 jaar al op. Ik geloof erin dat ze allemaal vanuit een passie zijn begonnen. Ze wilden iets overbrengen naar een ander en daar hun boterham mee gaan verdienen. Net als jij waarschijnlijk. 


Het lijkt zo simpel om een bedrijf te runnen maar ik heb in de afgelopen 15 jaar toch echt genoeg fout gedaan. Gelukkig ook een hoop goed en zag ik daardoor mijn dansschool van 60 leden naar 250 leden groeien. Ik ging daarnaast wel van 60 uur per week met niets verdienen naar 20 uur per week met een ruim salaris. 


Ik hoop dat je met mijn kennis jouw passie beter kan gaan overbrengen. Daarom heb ik een Ebook geschreven om jou te helpen met het verhogen van je omzet. 


Hierin geef ik 5 waardevolle tips die je gaan helpen om je bedrijf beter te gaan runnen. 


Ga naar www.dansschoolcoach.nl/gratis


Mocht je het leuk vinden om mij te volgen op instagram? Ik deel wekelijks leuke inzichten en tips voor je bedrijf. Ga dan naar www.instagram.com/dansschoolcoach





Heb je geen inspiratie voor teksten? Spiek dan even bij anderen.


Facebook heeft sinds een aantal maanden een optie toegevoegd aan Facebook pagina’s waarmee je kunt zien of iemand adverteert en waarvoor.


Je gaat dan naar de Facebook bedrijfspagina, scrolt iets naar beneden en klikt aan de rechterkant op ‘Paginatransparantie’. Vervolgens zie je daar staan of de pagina advertenties uitvoert of niet. Zo ja, klik dan op ‘Ga naar advertentiebibliotheek’ en je krijgt een overzicht van alle lopende advertenties.



Doelgroepen aanmaken


In het volgende filmpje gaan we aan de slag met het aanmaken van de doelgroepen.


Deze heb je nodig om je advertenties aan een gerichte groep te tonen. Bijvoorbeeld al je Facebook of instagram volgers. Op die manier kun je ze een advertentie tonen die voor hun interessant is.

Betaling en facturen


Voordat je gaat adverteren met Facebook is het belangrijk dat de betaling geregeld is. Anders kun je namelijk geen advertentie plaatsen.


In onderstaand filmpje laat ik je zien waar je dit kunt doen. Tevens laat ik je zien waar je je facturen kunt vinden voor je boekhouding.

Het maken van de advertentie


Nu alles gereed is kun je eindelijk aan de slag met het maken van de advertentie.


We starten eerst met het maken van een advertentie met gratis content. Deze advertentie heeft als doel om een koude doelgroep aan te spreken. Daarmee bedoel ik mensen die je dansschool nog niet kennen of wellicht al ooit eens van hebben gehoord maar daar nooit actie in hebben ondernomen.


Je kunt deze advertentie maken met je gratis content zoals je gratis ebook, challenge of gratis proefles.

Een remarketing advertentie


In dit filmpje laat ik je zien hoe je een remarketing advertentie maakt op basis van je pixel.


Deze komt heel erg overeen met de normale advertentie maar is toch net weer even wat anders.

Analyseren


Nu je advertenties lopen is het tijd om te gaan kijken naar de resultaten. In onderstaand filmpje laat ik je precies zien

waar je op moet letten in je advertentie beheer.


Ook geef ik je de gemiddelde van Nederland en kun je daarmee zien of jou advertentie al goed werkt of

dat je hem nog moet aanpassen.

Yes You Did It!!